.

     פרשת בא

 

 

 

 

בנערינו ובזקנינו

תש"פ

 

 

 

ככה, בקור של אפס מעלות, בערב סגרירי בעליל. בשעה המתאימה הרבה יותר לליטוף עוללים רחוצים במיטותיהם אחרי קריאת שמע, ולגמרי לא לטיולי רחוב, עמדו להם עשרות (אולי מאות?) אנשים והמתינו.

גברים שיצאו ממעריב, נשים מופלאות שסחבו תינוקות עטופים בעגלות, ילדים שעצרו מסיבובי אופניים ונערות סמינר שנשלפו מלימודי ה'שבועיים מבחנים'. כולם עמדו דרוכים סביב הרכב המיתולוגי עם התאורה המסורתית והמוזיקה הזו, שפותחת לכולם את הלב וחושפת עוצמות של אהבה ושמחה ושירה וריקוד-
לכבוד התורה!

כי ככה אנחנו ושום דבר לא יזיז אותנו כמלוא הנימה מהמקום הזה..

אנחנו יחד עם קודשא בריך הוא ואורייתא - חד הוא…

זה לא מדע, ולא ספר חוקים, ולא פרוטוקול שימוש - זה החיים שלנו!

החיים המתוקים הללו שרק דרך התורה יודעת להציע.

לא רק של אבא, לא רק של ההורים, לא רק 'לילדים'... לא!

לכולנו!

פרעה לא מצליח להבין את זה. נו… רוצים לקבל תורה? תשלחו כמה רפרנטים, אולי אפילו נציג מכל משפחה. לכו, בצעו את משימת 'עבודת האלוקים' שלכם, ותחזרו הביתה.

בשביל מה לעשות עסק גדול כל כך...?

אבל משה רבינו יודע שזה ממש לא הכוונה:

"בנערינו ובזקנינו נלך בבנינו ובבנותנו בצאננו ובבקרנו נלך כי חג ה' לנו"

הרש"ר הירש מסביר שהמילה 'חג' מלשון סיבוב - אצלנו עבודת ה' היא, מה שנקרא היום, "360 מעלות…" מציאות שלמה, אופפת, אחודה - חיים של עבודת ה'.

לימוד התורה של אבא, משלח יד בפרנסה, צניעות של אמא, תפילה, שמירת מצוות - הכל שזור למארג אחד מרהיב של חיי תורה בבית עבדי ה' יתברך.

כולנו כמכלול מקבלים את התורה! לא שולחים נציגות...

וכשהחיים כל כך הרמוניים, אין דבר מרגיע, מספק וממלא בשמחה יותר מזה.
חיים כאלו, של עבודת ה' לופפת סביב… '360 מעלות' , אלו חיי תענוג ושמחה

חיים של 'חג ה' הוא לנו'

הלוואי ונזכה גם בתוך החשיכה והבלבול לחוש את אור האמת המשמחת,

ובמהרה ייתקיים בנו הנאמר (תענית):

"עתיד הקדוש ברוך הוא לעשות מחול לצדיקים והוא יושב ביניהם בגן עדן
וכל אחד ואחד מראה באצבעו… הנה אלוקינו זה קוינו לו… נגילה ונשמחה בישועתו"

שבת שלום,

לאה

 

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.